Formålet med evalueringen har været at undersøge undervisningen i økonomifaget på hhx og teknologi og teknikfaget på htx ud fra en række fokuspunkter. Evalueringen afdækker på hvilken måde og i hvilken grad disse profilfag understøtter de erhvervsgymnasiale uddannelsers dobbelte forpligtelse som erhvervsrettede og studiekompetencegivende ungdomsuddannelser. Evalueringen bygger på et dokumentationsmateriale bestående af selvevalueringer fra elever, lærere og ledelser på seks skoler, en spørgeskemaundersøgelse blandt elever på hhx og htx og en interviewundersøgelse blandt dimittender fra uddannelserne. Evalueringen har resulteret i en række anbefalinger hvoraf nogle er fælles for de to uddannelser, mens andre gives til den enkelte uddannelse. Anbefalingerne retter sig mod skolernes ledelser og lærere samt Undervisningsministeriet.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Profiler på hhx og htx – evaluering af økonomifag på hhx og teknologifag på htx
Forfatter(e)
Karen Sjørup
Udgiver
Danmarks Evalueringsinsitut
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
155
Udgivelsesår
2002
Merkantile fag
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.