Forskningsdatabase
Abstract

Formålet med evalueringen har været at undersøge undervisningen i økonomifaget på hhx og teknologi og teknikfaget på htx ud fra en række fokuspunkter. Evalueringen afdækker på hvilken måde og i hvilken grad disse profilfag understøtter de erhvervsgymnasiale uddannelsers dobbelte forpligtelse som erhvervsrettede og studiekompetencegivende ungdomsuddannelser. Evalueringen bygger på et dokumentationsmateriale bestående af selvevalueringer fra elever, lærere og ledelser på seks skoler, en spørgeskemaundersøgelse blandt elever på hhx og htx og en interviewundersøgelse blandt dimittender fra uddannelserne. Evalueringen har resulteret i en række anbefalinger hvoraf nogle er fælles for de to uddannelser, mens andre gives til den enkelte uddannelse. Anbefalingerne retter sig mod skolernes ledelser og lærere samt Undervisningsministeriet.

Fakta
Titel
Profiler på hhx og htx – evaluering af økonomifag på hhx og teknologifag på htx
Forfatter(e)
Karen Sjørup
Udgiver
Danmarks Evalueringsinsitut
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
155
Udgivelsesår
2002

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.