I foråret 1999 nedsatte Uddannelsesstyrelsen en arbejdsgruppe, der skulle undersøge mulighederne og kortlægge forhindringerne for at tilrettelægge projektarbejde i naturfag. Dette hæfte er resultat af gruppens arbejde. Hæftet starter med en kort introduktion til projektarbejde i naturfag. Derefter beskrives i kapitel 2 projektarbejdet, som eleverne har mødt det i folkeskolen, og i kapitel 3 som de vil møde det senere i deres karriere. I kapitlerne 4, 5 og 6 gennemgås de forskellige faser i projektarbejdets forløb, mens kapitel 7 handler om naturfagsprojekter i relation til pensum og eksamen. Kapitel 8 indeholder en række konkrete eksempler på projektforløb i naturfag, og dette kapitel bygger på erfaringerne fra en konference, Undervisningsministeriet afholdt om forsøgsmuligheder i naturfag i august 2000. Det er arbejdsgruppens håb, at dette kapitel kan tjene som inspiration til den måde, hvorpå projektarbejdet kan inddrages i naturfag.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Projektarbejde i naturfag - i det almene gymnasium
Forfatter(e)
Claus Jessen
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2002
Almen didaktik og pædagogik
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.