Forskningsdatabase
Abstract

I foråret 1999 nedsatte Uddannelsesstyrelsen en arbejdsgruppe, der skulle undersøge mulighederne og kortlægge forhindringerne for at tilrettelægge projektarbejde i naturfag.  Dette hæfte er resultat af gruppens arbejde. Hæftet starter med en kort introduktion til projektarbejde i naturfag. Derefter beskrives i kapitel 2 projektarbejdet, som eleverne har mødt det i folkeskolen, og i kapitel 3 som de vil møde det senere i deres karriere. I kapitlerne 4, 5 og 6 gennemgås de forskellige faser i projektarbejdets forløb, mens kapitel 7 handler om naturfagsprojekter i relation til pensum og eksamen. Kapitel 8 indeholder en række konkrete eksempler på projektforløb i naturfag, og dette kapitel bygger på erfaringerne fra en konference, Undervisningsministeriet afholdt om forsøgsmuligheder i naturfag i august 2000. Det er arbejdsgruppens håb, at dette kapitel kan tjene som inspiration til den måde, hvorpå projektarbejdet kan inddrages i naturfag.

Fakta
Titel
Projektarbejde i naturfag - i det almene gymnasium
Forfatter(e)
Claus Jessen
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2002

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.