Lektier kan ses som et tandhjul i den store undervisningsmaskine. De er et element blandt mange andre elementer og spiller til stadighed sammen med disse. Det kan synes vanskeligt at bedømme lektier isoleret fra undervisningen som sådan, men vi ved fra praksis, at lektier kan have betydning for, hvordan mange elever og kursister oplever det at gå i skole – en lærer omtalte i et interview, at lektier kunne virke som et ”glædesdrab. Projektet på de fem VUC’er forsøger at tage udfordringen op og undersøger, hvordan lektier spiller sammen med flere andre vigtige elementer i undervisningen.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Rapport for ”Næsten lektiefri læringsrum” på fem VUC’er i Region Midtjylland
Forfatter(e)
Flemming B. Olsen
Udgiver
Syddansk Universitet
Udgivelse
Genre
Projektrapport
Omfang, antal sider
83
Udgivelsesår
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.