Forskningsdatabase
Abstract

Lektier kan ses som et tandhjul i den store undervisningsmaskine. De er et element blandt mange andre elementer og spiller til stadighed sammen med disse. Det kan synes vanskeligt at bedømme lektier isoleret fra undervisningen som sådan, men vi ved fra praksis, at lektier kan have betydning for, hvordan mange elever og kursister oplever det at gå i skole – en lærer omtalte i et interview, at lektier kunne virke som et ”glædesdrab. Projektet på de fem VUC’er forsøger at tage udfordringen op og undersøger, hvordan lektier spiller sammen med flere andre vigtige elementer i undervisningen.

Fakta
Titel
Rapport for ”Næsten lektiefri læringsrum” på fem VUC’er i Region Midtjylland
Forfatter(e)
Flemming B. Olsen
Udgiver
Syddansk Universitet
Udgivelse
Genre
Projektrapport
Omfang, antal sider
83
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.