Forskningsdatabase
Abstract

Hvis man skal fremhæve en enkelt faktor, der mere end alle andre er bestemmende for, hvordan fysikundervisningen foregår i gymnasiet, så er det Selv i perioder med livlig debat og ændringer af bekendtgørelser mv. fungerer traditionen som skibets køl, der stabiliserer kursen. Kun når brede kredse af faglærere engagerer sig i reformerende udviklingsarbejde, er der mulighed for vedvarende ændringer af kursen.

Fakta
Titel
Reformer og traditioner i gymnasiets fysikundervisning
Forfatter(e)
Karin Beyer
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2004 (1)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2004

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.