Forskningsdatabase
Abstract

Denne forskningsrapport formidler følgeforskningen på udviklingsprojektet, ”Et rullende brobygnings- og vejledningstilbud”. Projektets hovedformål var at øge rekrutteringen til gymnasiet i et område, hvor ikke er så meget tradition for at søge gymnasiet og derigennem at søge videregående uddannelse. Forskningen er gennemført med etnografiske metoder og giver et indblik i projektets gennemførelse og virkninger i bred forstand.

Fakta
Titel
Rullende brobygning – mellem folkeskole og gymnasium
Forfatter(e)
Annette Rasmussen
Udgiver
Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
36
Udgivelsesår
2011

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.