Forskningsdatabase
Abstract

Samspillet mellem fagene er et prioriteret område i Udviklingsprogrammet for fremtidens ungdomsuddannelser. Artiklens forfatter undersøger, hvorledes dette samspil kan foregå som en brobygning mellem de såkaldte hårde og bløde naturvidenskabelige fag og mellem naturvidenskaberne og de øvrige fag. Gennem en diskussion af begreberne hårde og bløde fag, eksemplificeret ved fysik og geografi, konkluderes, hvorledes et sådant samspil kan være afgørende for at fremme udviklingen af en naturvidenskabelig dimension i dannelsen.

Fakta
Titel
Samspillet mellem fagene
Forfatter(e)
Jens Dolin
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2001 (5)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2001

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.