Samspillet mellem fagene er et prioriteret område i Udviklingsprogrammet for fremtidens ungdomsuddannelser. Artiklens forfatter undersøger, hvorledes dette samspil kan foregå som en brobygning mellem de såkaldte hårde og bløde naturvidenskabelige fag og mellem naturvidenskaberne og de øvrige fag. Gennem en diskussion af begreberne hårde og bløde fag, eksemplificeret ved fysik og geografi, konkluderes, hvorledes et sådant samspil kan være afgørende for at fremme udviklingen af en naturvidenskabelig dimension i dannelsen.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Samspillet mellem fagene
Forfatter(e)
Jens Dolin
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2001 (5)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2001
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.