Forskningsdatabase
Abstract

Denne artikel præsenterer et studie af elevskrivning i det gymnasiale religionsfag. Studiet indgår i et større, kollektivt forskningsprojekt, Faglighed og Skriftlighed, som er finansieret  af Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation 2010-2014. I artiklens første del præsenteres projektet og de analysebegreber og analysemodeller som danner grundlag for artiklens analyse. I anden del undersøges 3.g-eleven Marias projektopgave i religion med særligt fokus på skriveidentitet og skriveidentifikationer.

Fakta
Titel
Skriveidentifikationer i religionsfaget
Forfatter(e)
Peter Hobel og Ellen Krogh
Udgiver
Akademika Forlag
Udgivelse
I: Skriv! Les! 1 (red.: Matre, Synnøve; Atle Skaftun), s. 45-63
Genre
Paper til fremlæggelse
Omfang, antal sider
19
Udgivelsesår
2012

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.