Denne artikel præsenterer et studie af elevskrivning i det gymnasiale religionsfag. Studiet indgår i et større, kollektivt forskningsprojekt, Faglighed og Skriftlighed, som er finansieret af Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation 2010-2014. I artiklens første del præsenteres projektet og de analysebegreber og analysemodeller som danner grundlag for artiklens analyse. I anden del undersøges 3.g-eleven Marias projektopgave i religion med særligt fokus på skriveidentitet og skriveidentifikationer.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Skriveidentifikationer i religionsfaget
Forfatter(e)
Peter Hobel og Ellen Krogh
Udgiver
Akademika Forlag
Udgivelse
I: Skriv! Les! 1 (red.: Matre, Synnøve; Atle Skaftun), s. 45-63
Genre
Paper til fremlæggelse
Omfang, antal sider
19
Udgivelsesår
2012
Humaniora og samfundsfag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.