Forskningsdatabase
Abstract

Denne bog er et af de første omfattende forsøg på at dele erfaringer og perspektiver på brugen af STEM-didaktik i en dansk kontekst. Bogen giver et bud på, hvordan STEM kan se ud i det danske uddannelsessystem og viser, hvordan STEM-uddannelser kan fremme en forståelse af matematik og naturvidenskab, der er deltagercentreret, holistisk og verdensorienteret. Bogen er et akademisk bidrag til at diskutere og udvikle STEM-didaktik på tværs af det danske uddannelsessystem. Hvordan kan STEM-uddannelser oversættes til dansk?

Fakta
Titel
STEM-didaktik : med fokus på matematik til grundskole, gymnasie og dagtilbud
Forfatter(e)
Connie Svabo, Dorte Moeskær, Katrine Bergkvist Borch, Maiken Westen Holm Svendsen, Mette Lindhardt Als
Udgiver
Syddansk Universitetsforlag
Udgivelse
Syddansk Universitetsforlag
Genre
Bog
Omfang, antal sider
268
Udgivelsesår
2024

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.