Forskningsdatabase
Abstract

Hæftede indeholder aktiviteter og idéer til, hvordan man kan lave STEM undervisning i gymnasiet. Aktiviteterne bygger på udvikling og forskningsprojektet LabSTEM, hvor en række gymnasier deltog i et samarbejde med forskere om at udvikle en STEM-didaktik i en dansk kontekst, samt konkrete aktiviteter og idéer til STEM forløb i undervisningen.

Fakta
Titel
STEM i gymnasiet : Aktiviteter og idéer
Forfatter(e)
Maiken Westen Holm Svendsen, Katrine Bergkvist Borch, Kaj Nedergaard Jepsen, Lilja Kristinsdottir, Dorte Moeskær Larsen, Connie Svabo
Udgiver
Syddansk Universitet. Forskningscenter for Naturvidenskabelig Uddannelse og Formidling
Udgivelse
Genre
Hæfte
Omfang, antal sider
44
Udgivelsesår
2023

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.