Denne rapport samler op på erfaringer fra tre skoleprojekter fra Undervisningsministeriets projekt Styrket formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen. De tre skoleprojekter handler, jævnfør projektets overordnede titel, alle om formativ evaluering, men med forskellige fokuspunkter. Projekterne har involveret et varierende antal af klasser og lærere, der har arbejdet mere eller mindre ens, men i rapporten her har man i udgangspunktet valgt at fokusere på et af hver skoles projekter i observationer og interviews. Fælles for de tre udvalgte projekter er, at de har arbejdet med formativ evaluering i forhold til skriftligt arbejde i 1.g-klasser. Alle tre projekter har involveret flere lærere, men der er forskel på,hvordan og i hvilken grad samarbejdet mellem lærerne har været organiseret. Alle tre projekter har på forskellig vis indeholdt lærersamarbejde, og i flere af dem har det været en klar målsætning helt fra projektbeskrivelsen netop at få lærerne til at arbejde sammen om den formative evaluering.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Styrket formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen
Forfatter(e)
Gry Sandholm Jensen
Udgiver
Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Unive
Udgivelse
Genre
Projektrapport
Omfang, antal sider
46
Udgivelsesår
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.