Vi ser i evalueringen nærmere på skolernes måder at arbejdet med teamorganisering, deres opfattelser af hvad teamsamarbejdet kan og skal bruges til, og de opgaver som løses i teamene. Desuden ser vi på lærernes vurdering af deres udbytte af teamsamarbejdet i forhold til den faglige opgave, den didaktiske opgave, den pædagogiske opgave og deres trivsel som medarbejdere. Evalueringen giver både et nationalt billede af teamorganiseringen og et mere detaljeret indblik i lærernes og ledernes erfaringer med teamsamarbejdet i praksis.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Teamorganisering: En evaluering af teamorganisering og teamsamarbejde på treårige gymnasiale uddannelser
Forfatter(e)
Gitte Grønkær Svendsen (Projektleder)
Udgiver
Danmarks Evalueringsinstitut
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
107
Udgivelsesår
2012
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.