Forskningsdatabase
Abstract

Denne ph.d.-afhandling er et bidrag til lærersamarbejdsforskningen, der er en del af skoleforskningen, og vil specifikt beskæftige sig med matematiklæreres muligheder for at deltage i kollegialt samarbejde om undervisning i handelsgymnasiet efter gymnasiereformen. Undersøgelsen bygger på kvalitative forskningsinterview, der vil analyseres med udgangspunkt i den tyske sociolog Niklas Luhmanns systemteori.

Fakta
Titel
Tid til lærersamarbejde - Iagttagelse af lærerkollegiale interaktionssystemer i handelsgymnasiet efter gymnasiereformen
Forfatter(e)
Thomas R.S. Albrechtsen
Udgiver
Syddansk Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d.-afhandling
Omfang, antal sider
329
Udgivelsesår
2011

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.