This paper presents a brief overview of the status of K-12 accountability testing in the United States. Following that review, we describe an assessment-system model designed to overcome the problems associated with current approaches to accountability testing. In particular, we propose a model in which accountability assessment, formative assessment, and professional support are built on the same conceptual base and work synergistically with one another. We close with a brief discussion of the role of technology and a review of the challenges that must be met if the highly ambitious system we suggest is to be realized.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Transforming K-12 Assessment: Integrating Accountability Testing, Formative Assessment, and Professional Support
Forfatter(e)
Randy Elliot Bennett og Drew H. Gitomer
Udgiver
Research and Development, Educational Testing Service, Princeton & Graduate School of Education, Rutgers, University of New Jersey
Udgivelse
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
26
Udgivelsesår
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.