Forskningsdatabase
Abstract

Sammenlignende fagdidaktik (SFD) kan have flere formål, hvoraf jeg vil anbefale, at man ser på, om der kunne udvikles en række tværfaglige fagdidaktikker, der kunne være til hjælp for lærere, når de har elever, der skal skrive SRP og arbejde med almen studieforberedelse i gymnasiet, men også på andre niveauer, herunder forskningssamarbejde på tværs af fagområder. Dette er mere end blot summen af de deltagende fags fagdidaktikker. Til udvikling af dete område kan man se på, hvordan forskellige fags fagdidaktikker er organiseret, og hvilke emner de arbejder med; men det primære emipirske objektfelt må være undervisning og læring i de pågældende tværfaglige projekter.

Fakta
Titel
Tværfaglig fagdidaktik
Forfatter(e)
Bettina Dahl
Udgiver
Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Udgivelse
CURSIV 2011 (7)
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
7
Udgivelsesår
2011

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.