Sammenlignende fagdidaktik (SFD) kan have flere formål, hvoraf jeg vil anbefale, at man ser på, om der kunne udvikles en række tværfaglige fagdidaktikker, der kunne være til hjælp for lærere, når de har elever, der skal skrive SRP og arbejde med almen studieforberedelse i gymnasiet, men også på andre niveauer, herunder forskningssamarbejde på tværs af fagområder. Dette er mere end blot summen af de deltagende fags fagdidaktikker. Til udvikling af dete område kan man se på, hvordan forskellige fags fagdidaktikker er organiseret, og hvilke emner de arbejder med; men det primære emipirske objektfelt må være undervisning og læring i de pågældende tværfaglige projekter.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Tværfaglig fagdidaktik
Forfatter(e)
Bettina Dahl
Udgiver
Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Udgivelse
CURSIV 2011 (7)
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
7
Udgivelsesår
2011
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.