Som ansatte på en skole hvor forskellige uddannelseskulturer eksisterer side om side, oplever vi hos mange udenlandske kolleger den samme frygt for at CAS-teknologien vil tømme matematikundervisningen for dens indhold. Vi er derfor overbeviste om at denne teknologi har fremkaldt en dybtgående krise i matematikundervisningen som sådan, uafhængigt af de mere specielle problemer der findes inden for de enkelte nationale uddannelsessystemer. Mads Sonnenborgs oprindelige artikel kan læses her. Mette Andresens kommentar kan læses her.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Udvikling eller afvikling?
Forfatter(e)
Jens Bjørneboe & Kaare Svensgaard
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
MONA 2008 (2), s. 70-71
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
2
Udgivelsesår
2008
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.