Forskningsdatabase
Abstract

Formålet med dette litteraturstudium er at bidrage til et vidensgrundlag for arbejdet med en national naturvidenskabsstrategi. Litteraturstudiet dækker pædagogisk/didaktisk forskning inden for STEM- området (Science, Technology, Engineering, Mathematics) med fokus på de naturfaglige/- videnskabelige fagområder i dagtilbud og uddannelsessystemet. I litteraturstudiet samles, analyseres og syntetiseres erfaringer om indsatser, metoder og strategier, der ... ... STEM-undervisningen med henblik på elevers læring ... pædagogiske/didaktiske kompetencer hos STEM-undervisere og pædagoger ... elevers motivation og interesse for STEM ... personalisering i undervisning – ved at understøtte forskellige børne- og elevgrupper. Datagrundlaget for litteraturstudiet er primært enkeltstående nordiske forskningsbidrag (med fokus på empirisk forskning) og engelsksprogede meta-reviews, forskningssynteser og forskningskortlægninger.

Fakta
Titel
Undervisning og læring i STEM
Forfatter(e)
Jan Alexis Nielsen, Nina Waaddegaard, Jens Dolin og Jesper Bruun
Udgiver
Institut for naturfagenes didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
30
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.