Formålet med dette litteraturstudium er at bidrage til et vidensgrundlag for arbejdet med en national naturvidenskabsstrategi. Litteraturstudiet dækker pædagogisk/didaktisk forskning inden for STEM- området (Science, Technology, Engineering, Mathematics) med fokus på de naturfaglige/- videnskabelige fagområder i dagtilbud og uddannelsessystemet. I litteraturstudiet samles, analyseres og syntetiseres erfaringer om indsatser, metoder og strategier, der ... ... STEM-undervisningen med henblik på elevers læring ... pædagogiske/didaktiske kompetencer hos STEM-undervisere og pædagoger ... elevers motivation og interesse for STEM ... personalisering i undervisning – ved at understøtte forskellige børne- og elevgrupper. Datagrundlaget for litteraturstudiet er primært enkeltstående nordiske forskningsbidrag (med fokus på empirisk forskning) og engelsksprogede meta-reviews, forskningssynteser og forskningskortlægninger.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Undervisning og læring i STEM
Forfatter(e)
Jan Alexis Nielsen, Nina Waaddegaard, Jens Dolin og Jesper Bruun
Udgiver
Institut for naturfagenes didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
30
Udgivelsesår
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.