Forskningsdatabase
Abstract

De gymnasiale uddannelser står i dag med store udfordringer, og præmisserne for undervisningen er under stadig forandring. Projektet handler om undervisningsorganisering, -former og -medier – på langs og tværs af fag. De gymnasiale uddannelser har som omdrejningspunkt koblingen mellem elevforudsætninger, lærernes didaktiske kompetencer og de formelle kompetencemål. Projektet fokuserer på digitale ressourcer til understøttelse af læring, på samarbejdsunderstøttende ressourcer og dermed på et anvendelsesperspektiv i forhold til undervisning.

Fakta
Titel
Undervisningsorganisering, -former og -medier – på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser (4/4)
Forfatter(e)
Mathiasen, Helle (red), Janus Aaen, Christian Dalsgaard, Hans-Peter Degn og Mette Brinch Thomsen
Udgiver
Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
235
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.