Aktuelt

Åben artikel fra GF#34

Af Mikkel Kamp
18.3.2025

Interview med den canadiske forsker Peter Liljedahl om hans metode Det tænkende klasserum - og tre undervisere fra Egå Gymnasium, der arbejder med flere af principperne fra Det tænkende klasserum i deres undervisning.

Åben artikel fra GF #33: Reform af ungdomsuddannelserne

Tilbage til en kontant sortering af elever - om nyt karakterkrav og den nye epx.

Vigtig viden fra masterprojekter

Ny skriftserie på vej

Nye værker til væggene?

Ekslusive kunsttryk om AI og mennesket

Vi kan lære af 70’ernes debat om lommeregneren

AI er langtfra første gang teknologien forstyrrer fagene og stiller spørgsmål.

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv, skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.