Aktuelt

Nye værker til væggene?

Redaktionen
1.10.2024

Kunstner og grafisk designer Peter Ringtved har skabt tre unikke serigrafiske værker til vores tema om AI i undervisningen. Serien tematiserer, hvordan tænkning, skrivning, kreativitet og læring udfordres, smelter sammen med eller ligefrem overskrides i mødet med AI og prompts i undervisningen.Med deres klare udtryk og æstetiske pondus provokerer de tre værker til tænkning og samtale om menneskets møde og fremtid med kunstig intelligens.

Serien består af værkerne:

NEURAL – LEARN – MACHINE (blå)

WRITE – THINK – PROMPT (gul)

ETHICS – DATA – BRAIN (rød)


Værkerne sælges eksklusivt som signerede, serigrafiske kunsttryk (silketryk) i 50 X 70 cm. De sælges i et begrænset oplag og til særpris:

Køb et enkelt værk til kr. 850 – eller hele serien for kr. 2.000
(priserne er ex. moms.)

Bestil værkerne ved at sende en mail til redaktionen@gymnasieforskning.dk.

Åben artikel fra GF#34

Elever skal lære at tænke matematik selv - ikke efterligne læreren

Åben artikel fra GF #33: Reform af ungdomsuddannelserne

Tilbage til en kontant sortering af elever - om nyt karakterkrav og den nye epx.

Vigtig viden fra masterprojekter

Ny skriftserie på vej

Vi kan lære af 70’ernes debat om lommeregneren

AI er langtfra første gang teknologien forstyrrer fagene og stiller spørgsmål.

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv, skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.