#19 LÆRERVÆRELSET LÆSER: Hvordan udnytter vi kunstig intelligens i undervisningen uden at falde i fælderne?

Sammen med tre gymnasielærere fra Københavns åbne Gymnasium undersøger værten Morten Gundel, hvordan vi kan bruge kunstig intelligens i undervisningen på en måde, der høster frugterne og undgår fælderne. Samtalen tager udgangspunkt i en aktuel artikel fra vores tema om AI i undervisningen i Magasinet Gymnasieforskning, der handler om seks østjyske gymnasier, der i løbet af det sidste skoleår har samarbejdet om at udforske, hvordan kunstig intelligens kan (og ikke kan) bruges i undervisningen. Vi diskuterer blandt, hvordan man kan bruge ChatGPT som hjælpelærer, og hvordan vi håndterer de særlige udfordringer i sprogfagene, hvor skriftlighed spiller en stor rolle.
Medvirkende:
- Laura Bjørnholdt Bertelsen, lektor i dansk og engelsk på Københavns åbne Gymnasium.
- Sune de Montgomery Nørgård, lektor i matematik og fysik på Københavns åbne Gymnasium.
- Simon Gerts Larsen, lektor i samfundsfag og idræt på Københavns åbne Gymnasium.
