#3 Skal vi droppe lektierne?

Man bliver ikke klogere af at læse lektier - tværtimod kan man argumentere for, at lektier gør mere skade end gavn. Det mener Flemming B. Olsen, der har en PhD i lektier og i mange år praktiseret lektieintegreret undervisning som gymnasielærer.
I denne episode kan du høre, hvorfor Flemming B. Olsen mener, at vi skal droppe traditionelle lektier, og du får et indblik i, hvordan man kan praktisere lektieintegreret undervisning.
Hvis du vil læse videre:
I episoden henviser jeg til forskellige kilder, som du kan finde her:
- Flemming B. Olsen (2010): Lektielæsningens betydning for gymnasieelevers læreprocesser. Syddansk Universitet.
- Karin Løvenskjold Svejgaard og Jens Ager Hansen (2010). Lektier i den moderne gymnasieskole: en portfolio (Lærerbidrag). Nationalt Center for Erhvervspædagogik.
- Min egen lille undersøgelse af gymnasielæreres brug af lektier.
