Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Formativ feedback og ny undervisningspraksis
Fortællinger i Naturvidenskaben
Forsøg med 2-årig hf–uddannelse for unge med ASF - delevaluering
Fortrolige voksne i de unges liv
Fra grundskole til gymnasiale uddannelser - evaluering af optagesystemet til de gymnasiale uddannelser
Gymnasieforløb for elever med Aspergers syndrom - slutevaluering
Fra skolebog til læringsressource: Didaktikkens medialisering
Fremmedsprog på hhx og stx
Fysikfaget i forandring: Læring og undervisning i fysik i gymnasiet med fokus på dialogiske processer, autenticitet og kompetenceudvikling
Fysik A og B på htx og stx
Genreskrivning i de fire gymnasiers danskfag
Reformarbejdet 2017/2018 i de gymnasiale uddannelser
De fire gymnasiale uddannelser – forandringer og forskelle
Geovidenskab - en undersøgelse af de første studenter
Geovidenskab på vej
Digitalisering i de gymnasiale uddannelser – status 2017
Hvordan opfatter elever og lærere fagligt samspil?
Forskydning af ansvar og forventninger i de gymnasiale uddannelser
Evaluering i overgangen mellem folkeskole og gymnasium
Skriftlighed i overgangen mellem grundskole og gymnasial uddannelse
Didaktisk kapacitet og kapacitetsopbygning
Overgangserfaringer – vejen fra grundskolen til gymnasiet
Grundforløb i de gymnasiale uddannelser
Hovedkonklusioner fra midtvejsevalueringen af Gymnasiet tænkt forfra
Grafregneren i gymnasiets matematikundervisning – Lærernes holdninger og erfaringer
Previous
Next