Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Midtvejsevaluering af Gymnasiet tænkt forfra
Forsøg med gymnasieforløb for elever med Aspergers syndrom - delevaluering
Gymnasieelevers situationelle interesse i forskellige læringssammenhænge i faget biologi
Fag og gymnasiefremmede, 1. runde: Erfaringer og idéer fra ni udviklingsprojekter
Fag og gymnasiefremmede: Rapporter fra 3. og 4. runde af udviklingsprojekter
Fra frigørelse til fastholdelse
Gymnasiematematikfagets fagidentitet
"Søgebrønden"
Effektivisering og demokrati – om reformens design og rummet for demokratisk praksis
De kreative valg og de kalkulerende elever – om valgstrategier og demokratidefinitioner blandt eleverne
Evaluering og videnskabelse – om nye styreformer og professionalisering af lærerne
Karrierelæring og overgang til videregående uddannelser
Grænser for pædagogik – anvendelsesorientering i praksis
Gymnasiereformen på hhx, htx og stx
Gymnasiernes tiltag for tosprogede - tiltag for lige muligheder
Gympæd 2.0 Særnummer: Følgeforskning - reform 2017
Gymnasielæreres syn på læring efter 2005-reformen
Faglighed og skriftlighed
Tænker du: Åh nej - nu skal eleverne have karakterer igen?
Læg en strategi for efteruddannelse
Om uddannelsespolitik og dannelsesteori
Hvilken kanon for hvem? Et mediedidaktisk bud
Faglig mundtlighed og dialogisk undersøgelse
Forskning i skoleledelse
Den sproglige udfordring – kernen i fagsamspil?
Previous
Next