Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Ledelse og organisering i gymnasiet og VUC
Lærernes verden - almendidaktiske refleksioner over klasserumserfaringer
Ledelse til en forandring
Lektier – idealer, realiteter, handlemuligheder
Lektier eller ej?
Lektiers betydning for elevers læring
Lektier er gammeldags
Pædagogisk ledelse handler om didaktisk refleksion. Spørg til lærernes begrundelser for undervisningen
Anbefaling til den pædagogiske ledelse
Overgangen fra grundskole til gymnasium: En elevskrivers håndtering af skiftende skrivekulturer og positioneringer
Mangfoldighed og fællesskab – en etnodidaktisk analyse af kursisttilgange og klasserumskultur på HF og VUC
Matematik B på hhx og stx: fagevaluering 2007
Matematik A på hhx, htx og stx
Læremidler i danskfaget
Matematikudredningen.
Matematikkens nye skrivere
The subject of Mathematics from an international perspective
Baglæns på høje hæle - køn og karriere i dansk gymnasieledelse
Medieforestillinger: En historisk, diskursteoretisk og –analytisk undersøgelse af pædagogiske tekster i og omkring mediedimensionen i gymnasiets danskfag i perioden 1970-2010
Mellem solospil og solidaritet
Mentale modeller og eksperimentelt arbejde i fysikundervisningen
Mellem lyst og nødvendighed - en analyse af unges valg af videregående uddannelse
”Det gav mig en idé om, at min fremtid ikke står skrevet i sten”. Midtvejsevaluering af forsøg med karrierelæring i gymnasiet
Gymnasieelevers interesse for de naturvidenskabelige fag
Midtvejsrapport. Udvikling, test og validering af QTI-spørgsmål i en dansk gymnasiekontekst
Previous
Next