Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Evaluering af it på de fire gymnasiale uddannelser
Instrumented techniques in tool – and object perspectives
Når det er svært at være ung - Unge og ensomhed
Evaluering af Matematik C på stx og hhx
Karakterbogen - Om karakterer, læring og elevstrategier i en præstationskultur
Karaktergivning i gymnasiet
Karrierelæring i gymnasiet: "De vidste ikke, hvad de ville"
Klare profiler i studieretningerne
Karaktergivning i praksis: 13-skalaen og gymnasiet
Klare studieretningsprofiler og fagligt samspil, fase 2. 2013-15
Klasseledelse og faglige overgange
Hvorfor fagligt samspil?
Kollegial supervision i gymnasieskolen
Det almene gymnasium
Kompetencer og matematiklæring - Ideer og inspiration til udvikling af matematikundervisning i Danmark
Kultur- og samfundsfagsgruppen på hf
Kvalitetsarbejde i det almene gymnasium
Læremidler - evaluering af læremidler i det almene gymnasium
Kursistbaggrunde på Frederiksberg HF: Et ungdomssociologisk studie
Læremiddelforskning og -udvikling i Danmark
Lærerfællesskaber og realtidsdata i et dansk gymnasium
Læreralkymisten og samtidens voyeurisme
Lærerviden i spændingsfeltet mellem det almene og konkrete
Læringsmiljø på hhx – Resultater fra et forskningsprojekt om handelsgymnasiet
Læringscentreret uddannelse i gymnasiet – kompetencebehov blandt ledere, mellemledere og lærere
Previous
Next