Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Ungdomsliv i en præstationskultur : Trivsel og mistrivsel i ungdomsgruppen
10 skridt til et bedre uddannelsesforløb for elever/lærlinge med særlige støttebehov på EUD
Nyhedsjournalistens metoder
Sproglig opmærksomhed i rammen af en flersprogethedsdidaktik - en konceptualisering på tværs af uddannelsesniveauer
Obligationsmatematik
Engelsk som lingua franca i de gymnasiale uddannelser : Translanguaging og teksttyper
Forskellige Sammen? Etnisk diversitet, oplevelsen af en inkluderende kultur og inkluderende ledelse på de danske gymnasier
Flere sprog i ungdomsuddannelserne : Translanguaging i praksis
Forskningsrapport om trivsel og brug af rusmidler : 1.g-elever på 16 danske gymnasier (STX)
Klassesamtalens didaktiske potentiale
Bæredygtighed og historiefaget - nogle overvejelser
Studieopbygning, fastholdelse og frafald : et strukturelt blik på første år af to STEM-uddannelser
Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning : – detektion, diagnosticering og intervention
Almen Kropsforståelse: En kropsligheds- og bevægelsesorienteret tilgang til dannelse i gymnasiet
Minoritetskristendom i Danmark
Gymnasiale veje og vildveje : et essay om gymnasieskolen 1974-2024
B - for bedre idræt
Dealing with and teaching controversial issues – Teachers’ pedagogical approaches to controversial issues in Religious Education and Social Studies
CLIL-stifindere : Flersprogede Veje til Viden og Læring i Gymnasiet
Returning to class : Connections between language practices, educational identities and classed positions
STEM-didaktik : med fokus på matematik til grundskole, gymnasie og dagtilbud
At blive rektor i gymnasiet : når arv og arving finder hinanden
Flersprogethedsdidaktik på tværs af uddannelsesniveauer - konceptualisering, læreplansanalyse og anbefalinger til praksisudvikling
Matematikvanskeligheder på en naturvidenskabelig bacheloruddannelse
Gennemførelse og frafald på bacheloruddannelsen på Det Juridiske Fakultet : En kvantitativ og kvalitativ analyse
Previous
Next