Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Evaluering af Gymnasiet tænkt forfra 2012-2015
Vejen til reformen 2017
Det normale ungdomsliv - hverdagsliv, fællesskab, trivsel og fremtid
Det naturvidenskabelige fagområde før og efter reformen
Det nye undervisningsrum
Det kunstneriske fagområde på stx og toårigt hf
Det økonomiske fagområde på hhx
Hvad er det særlige ved VUC?
Det samme eller helt forskelligt?
Digitale kompetenceområder
Digitalisering i gymnasiet set fra elevers perspektiv
Det tekniske og naturvidenskabelige fagområde på htx og stx
Skoleledelse - en samtidsdiagnose.
Motiverende relationer
Eksamensformer i det almene gymnasium
Eksamensformer: Valg med konsekvenser
Stress i gymnasiet. Hvad der stresser gymnasielever og hvordan forebyggelse og behandling virker med ’Åben og Rolig for Unge’
Eksamensgenrerne i dansk - Hvilke skriftlige ressourcer realiseres hos eleverne?
Digitalt understøttet faglighed og almendannelse
Elevers oplevelse af IT i gymnasiet og HF - Belyst gennem diskussionsværksteder med elever fra DDNs virtuelle gymnasieprojekt
"Elevernes stemmer" - Fysikfaget, undervisningen og lærerroller, som eleverne opfatter det i det almene gymnasium i Danmark
Elevfeedback og læring
Elevforudsætninger og faglig progression
En gang fagdidaktiker, altid fagdidaktiker
En ny myndighed
Previous
Next