Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Lærerroller i praksis: Anden delrapport fra forskningsprojektet Nye lærerroller efter 2005-reformen
Selvdannelse og nye former for socialitet - technofesten som eksempel
Stoffet der danner - Selvdannelse, almendannelse og det interessante
Handelsgymnasiet – hhx Kvaliteter og udfordringer
Overgange fra hhx og htx til videregående uddannelse
Handling og forvandling – aktionsforskning på HF og VUC
Historie A på stx
Undervisningsorganisering, -former og -medier – på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser (4/4)
Historie med samfundskundskab i det almene gymnasium
Hvem er de unge på kanten af det danske samfund? Om hverdagsliv, ungdomskultur og indsatser der gør en positiv forskel
Hvem sagde hvorfor? – skolegenrers situationelle og kognitive forankring
Hvad sker der med vores uddannelser?
How can upper secondary schools create inclusive learning environments?
Introduktion til digitale kompetenceområder
Hvilken viden er værd at dele?
Hvad er kvalitet i matematik- og naturfagsundervisning?
Characteristics of Canteens at Elementary Schools, Upper Secondary Schools and Workplaces that Comply with Food Service Guidelines and Have a Greater Focus on Food Waste
"Det er sgu ikke lige mig" - Interview med unge, der ikke er gået i gang med en ungdomsuddannelse
Individet og de andre – et ungdomssociologisk blik på tv-serien Skam
Informal learning with mobile devices - moblogging as learning resource?
Innovative kompetencer og fleksibel organisering af undervisningen
Integreret evaluering - en undersøgelse af den fagligt evaluerende lærer-elevsamtale som evalueringsredskab i gymnasial undervisning
Interdisciplinære kompetencer mellem frihed og nødvendighed
Gymnasie elevers sundhed som sanselige, kollektive og kropspolitiske engagementer
Interesseudvikling i naturfagene gennem faglig progression
Previous
Next